هفت توصیه ویکی فرم

یکی از اهداف اصلی ویکی فرم جهت دادن به تدریس و مشاوره کاربردی در صنعت است. موضوعی که خیلی از ما شاهد بودیم. کلاس های آموزشی بی نتیجه و بی ارزش. حتی هزینه های زیادی بابت مشاوره به شرکت و یا شخصی داده شده است در حالی که تنها یک پاورپوینت از آن شخص تحویل گرفته اند.

ویکی فرم پیشنهاد می کند این هفت کار را در تدریس و مشاوره انجام ندهید:

  • پشت اسلایدها خود را پنهان نکنید:

هر چند استفاده از نرم افزارهای ارائه مانند پاورپوینت وپرزی گاهی بسیار کمک کننده است اما توجه داشته باشید شخصی که در کلاس شما قرار گرفته است هزینه ای سنگینی شاید پرداخت کرده باشد. شما در برابر آن شخص مسئول هستید و باید در انتهای کلاس شما مطئمن شوید آن شخص مسلط به انجام آنچه که به او آموزش داده اید هست و یا حداقل مشکلی در بکارگیری واقعی آنچه به او آموزش داده اید نخواهد داشت.

  • متکلم وحده نباشید:

علاوه بر اینکه شما صرفا از اسلایدها به عنوان سر تیترهای بحث باید استفاده کنید و نه کل بحث، نکته مهم دیگر اینکه زیاد نباید حرف بزنید. یعنی اینکه متکلم وحده شدن و توضیحات زیاد شما می تواند نشانه ای از اثربخش نبودن کلاس شما باشد. کسانی که در کلاس حضور دارند باید در بحث مشارکت داشته باشند. این را شما زیرکانه باید انجام دهید. سوالات هدف دار شما در حین ارائه و برگزاری کلاس باعث درگیر شدن افراد در مباحث می شود.

  • کلاس تئوری را کمتر کنید:

ادبیات موضوعی که تدریس می کنید هرچند مهم است اما بخش کوچکی از زمان ارائه را باید به خود بگیرد. چیزی حدود ده درصد از زمان ارائه به بیان تاریخچه و ادبیات موضوع بگذرد. بیشترین زمان را به کارگاه های کاربردی اختصاص دهید. ویکی فرم عقیده دارد که مجموعه های جمع آوری شده دراین بخش می تواند بسیار کمک کند و کلاسهای کاملاً تئوری را تبدیل به کلاسهای پویا با مثالهایی کاربردی و صنعتی تبدیل کنید.

لیست این مجموعه ها را مشاهده کنید و برای خود و یا شرکت و سازمان خود آنها را تهیه کنید.