فرم

بالا بردن قدرت اطلاعات سازمان با استفاده از فرم های متفاوت

اگر شما می خواهید که هر یک از بخش های سازمان تان، بهبود یافته باشد، باید از فرم های متنوع استفاده کنید. هر یک از انواع لیست ها که در بخش های گوناگون سازمان به کار گرفته می شوند دارای ویژگی و اطلاعات متفاوتی هستند. بنابراین برای تهیه هر یک از لیست ها باید در مورد اطلاعات آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید و سپس آنها را تهیه کنید. دقت داشته باشید که انواع لیست های نوشتاری باید به صورت اصولی و سازمان یافته، طراحی شده باشند. اینکه کارکنان به راحتی بتوانند اطلاعات لیست ها را مطالعه نمایند و سپس آنها را پر کنند، به طراحی آسان و ساده لیست ها بستگی دارد.

پیش از اینکه انواع فرم های سازمان ها را سفارش دهید، باید به خوبی ساختار انواع آنها را بشناسید. اگر شما برای هر یک از مجموعه های سازمان، انواع لیست ها را تهیه کنید، می توانید تمامی عملیات سازمان را مدیریت نمایید. کنترل و مدیریت هر یک از بخش های سازمان، تا حدودی دشوار است. ولی اگر از لیست های نوشتاری مناسبی استفاده شود، کنترل کردن هر یک از بخش ها به آسانی انجام می شود. برخی از اصلی ترین و مهمترین نمونه لیست ها را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

فرم

آشنایی با انواع فرم های سازمان ها که اطلاعات سازمان را بهبود می بخشند

فرم های سازمان ها را در دسته بندی های متنوعی طراحی می کنند تا از آنها کارایی لازم دریافت شود. برای اینکه انواع لیست های نوشتاری را آماده کنید باید به ماهیت و ساختار آنها دقت کنید. اینکه هر واحد چه لیستی نیاز دارد را باید بررسی نمایید و سپس لیت آن واحد را سفارش دهید. برخی از مهمترین لیست ها برای مجموعه های متنوع سازمان ها عبارت است از :

۱٫ مجموعه اداری

یکی از مهمترین لیست های نوشتاری که باید برای سازمان ها آماده کنید، لیست مجموعه اداری می باشد. بخش اداری سازمان ها یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های سازمان ها می باشد. بنابراین باید لیست هایی که مربوط به این بخش می باشد را با دقت آماده کنید. کارمندان برای ارائه درخواست های متنوع خود باید این لیست ها را پر کنند. در بخش های متفاوت اداری برای اینکه کارمندان متقاضی مرخصی، وام، خرید کالا و … باشند باید لیست های مجموعه اداری را پر کنند. لیست های مجموعه اداری دسته بندی های متنوعی دارند. بنابراین هر یک از آنها را باید آماده کنید و در کمترین بازه زمانی به کارمندان اداره ارائه دهید.

۲٫ مجموعه انبار

فرم های مجموعه انبار در دسته بندی های متنوعی طراحی می شوند. هر یک از فعالیت هایی که مربوط به انبار می باشد باید در لیست های خاصی درج گردد. ورود و خروج کالاهای متنوع مربوط به انبار مربوط به لیست های انبارداری است. بنابراین برای درج هر یک از اطلاعاتی که مربوط به انبار است، باید از لیست های نوشتاری انبار استفاده شود. لیست هایی که برای مجموعه انبار هستند، چندین دسته بندی دارند. هر یک از آنها را نیاز است که برای پر کردن اطلاعات انبار آماده کنید.

فرم
فرم

۳٫ لیست نوشتاری مجموعه مالی و حسابداری

یکی دیگر از لیست های نوشتاری سازمان ها که دارای دسته بندی های متنوعی می باشد، مجموعه مالی و حسابداری است. در این لیست ها هر یک از اطلاعاتی که مربوط به حسابداری سازمان می باشد باید وارد گردد. لیست های مربوط به حسابداری را باید بر اساس استانداردهای مشخص شده ای طراحی کنند. هر یک از بخش های متنوع لیست های حسابداری را از نظر بهینه بودن باید بررسی نمایید و سپس آنها را سفارش دهید. مجموعه مالی و حسابداری به عنوان مهمترین بخش سازمان ها شناخته می شود که هر یک از سازمان ها باید به این مجموعه لیست ها اهمیت دهند. در این لیست ها اطلاعاتی که مربوط به حقوق و واریزی کارمندان می باشد وارد می گردد.

۴٫ مجموعه استراتژی

یکی از دیگر فرم های سازمان ها، نمونه لیست های استراتژی می باشد. در این لیست ها تمامی قوانین و استانداردهایی که مربوط به سازمان ها می باشد وارد می گردد. در واقع باید بدانید که هر یک از کارمندان نیاز است، در سازمان رفتار مشخص شده ای داشته باشند. بنابراین باید برای بهبود عملکرد آنها از استراتژی های خاصی بهره برداری شود. هر یک از سازمان ها استراتژی های خاصی برای کارکرد بخش های متنوع دارند. بنابراین سازمان ها لیست های نوشتاری متنوعی که مربوط به استراتژی می باشد را سفارش می دهند. هر یک از استراتژی های تعیین شده مربوط به لیست نوشتاری را باید از نظر کاربردی بودن بررسی کنید و سپس آنها را در سازمان به کار بگیرید.

۵٫ لیست نوشتاری مجموعه ایمنی

در هر یک از سازمان ها لیست های نوشتاری متنوعی که مربوط به ایمنی است را مشاهده می کنید. در این لیست ها اطلاعاتی که مربوط به نکات ایمنی است وارد می شود. شما می توانید طبق آن استانداردها هر یک از عملیات های سازمان را با دقت زیادی انجام دهید. دقت داشته باشید که زمان ثبت سفارش طراحی لیست های ایمنی باید نوع فعالیت سازمان خود را مشخص نمایید. به عنوان مثال باید بدانید که مجموعه ایمنی سازمان دارو و غذا با مجموعه ایمین سازمان تولید خودرو فرق می کند. ایمنی های هر یک از سازمان ها بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد که باید به ماهیت آنها دقت شود.

چک لیست
چک لیست

۶٫ مجموعه تولید

مجموعه تولید یکی از دیگر بخش های مهم سازمان ها به شمار می رود که باید فرم های مناسبی را برای این مجموعه تدوین نمایید. روش اجرایی هر یک از سازمان ها با یکدیگر فرق می کند. بنابراین باید طبق روش اجرایی و دستورالعمل خاصی که هر یک از سازمان ها دارند، لیست های نوشتاری تولید آماده شود. دقت داشته باشید که پیش از انتخاب لیست های مجموعه تولید باید در مورد حجم تولید سازمان، نوع کالاهای تولیدی و …. اطلاعات لازم را به طراحان لیست ها ارائه دهید. آنها بر اساس تولید هر یک از سازمان ها می توانند بهترین لیست های نوشتاری را آماده کنند و تحویل دهند.


منبع استفاده شده در این مقاله ویکی فرم:

https://courses.lumenlearning.com/suny-orgbehavior/chapter/13-3-the-power-to-influence/


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.